La Diputació de Tarragona haurà d’incrementar el pressupost que destina a les obres de reforma de la carretera de la Ràpita a Poble Nou, coneguda com a Carretera de la Vergonya per les seues males prestacions i el nombre d’accidents que s’hi acumulen, ja que el termini de licitació es va tancar el 2 d’octubre, després d’una pròrroga, sense que cap empresa hi concorregués al concurs. El motiu, segons ha reconegut la diputada de Carreteres de l’ens supramunicipal, l’ampostina Iris Castell, és que les firmes que hi podien optar consideraven que el preu de licitació (13,5 milions d’euros) no recull els plusos de complexitat dels treballs, com ara el terreny inestable, els ponts que esquitxen el traçat o els requisits a què obliga el fet d’actuar dins del Parc Natural.
Així, el govern de la Diputació haurà d’augmentar la previsió de costos, ateses estes singularitats, i tornar a traure l’obra a licitació. Castell, com que els tècnics ja s’hi han posat, confia que això es puga fer durant el mes d’octubre, ja que no serà necessari ni fer cap modificació del projecte ni que este torne a passar pel plenari. N’hi haurà prou amb un decret de presidència. “Ara ja no estem discutint si l’obra es fa o no es fa, només està en joc qui la fa”, va garantir Castell. L’actuació, llargament reclamada pels usuaris de la carretera i els municipis de l’hemidelta dret, ha tingut una tramitació feixuga. Recentment, s’ha fet també efectiva la cessió de la carretera a la Diputació per part dels plenaris dels ajuntaments d’Amposta i de la Ràpita, i han començat les expropiacions, que afecten a més de 200 finques.
La principal actuació que es durà a terme a la T-2021 serà l’eixamplament de la carretera fins als 6 o 8 metres, depenent del tram. A més, també es milloraran totes les interseccions amb la construcció de dos rotondes i un nou accés a Poble Nou mitjançant la ronda dels Pins.